AHIS online-event

Den andra onlinetävlingen vi deltog i var AHIS Online-event som fick ersätta årets sportcup.
 
Vi började med att debutera dressyr. Huvva, men ja om jag nu har en dröm om att vi ska ha provat allt måste man ju börja nån stans. Sjukt bra insåg jag också att ha någon som filmar när man rider så man ser alla dumheter man har för sig. Vi red iallafall LC:1 clear round och slutade på 68.5% vilket helt klart är jättebra för en debut, men domaren var rätt schysst med poäng. Mer bjudning behöver vi hitta dock! 
 
Därefter slängde vi, jag Emil och Lina, upp hoppbanan som vi skulle rida också. 70 cm clear round gav vi oss på och det gick ju ändå bra, Baidah verkade tycka att det var jättekul att få hoppa efter dressyren. 
 
Några dagar senare hjälpte Elin mig att filma westerngrenarna, vi började med Reining D som inte alls var något att hänga i julgranen, vi hade jättesvårt att hålla galoppen i volterna, snurrarna var kaos och stoppen kan jag inte sitta i. Men men! En 3e placering av 3.
 
 
Sen blev det Ranch Riding D, det var då iallafall inte vår sämsta ritt i den grenen någonsin. 3 av 4 blev vi här.
 
 
Sist debuterade vi Western Riding D vilket typ gick bäst av alla ritter på dagen. Om det inte vore för att Baidah var lite överambitiös på att galoppera, alltså hon galopperade så lugnt och försiktigt när jag bad om trav så jag kan inte vara sur över det heller, men vi fick en straffpoäng på det som gjorde att vi tappade 2 placeringar och landade på 4 av 5. Men 68 poäng är vi nöjda med!
 
En dryg vecka senare filmade vi de sista två grenarna Pole Bending och Barrel Race. Vår nya grej är ju att välta en pinne i Polen men det var bara vi med i den grenen så vi fick en icke förtjänt vinst, det är synd för hon är duktig på slalomen men vi behöver träna på att hålla ut från pinnarna. I Barrel gick det bättre även om vi kunnat hålla in runt tunnorna liiite mer. Dock fanns det en snabbare häst så vi fick bli 2 av 2.
 
 
 
Jag orkade först inte lägga upp allt på youtube men det funkade inte med så många gifer som jag hade. Dressyren däremot vill jag glömma mer. Vi fick bra procent men domaren var väldigt snäll och personligen tycker jag inte att det såg så jäkla bra ut. Filmerna är dock bara tillgängliga om man har länken så de går inte att söka efter på youtube, fiffig funktion om man bara vill ha dem på bloggen!


Hon ser helt klart ut som en rosettmaskin. Mest stolt är jag nog ändå över hopp och dressyren - att vi kastade oss ut där och provade, Barrel och western riding var jag också nöjd med men som vanligt ser det ju jättefint ut med alla westernrosetter medans det känns lite överdrivet, det ser ju ut som att det gick hur bra som helst när det egentligen inte riktigt gjorde det, så på sätt och vis kan jag tycka att de klassiska grenarna har en rimligare rosettutdelning. Men jag är också stolt över den stora fluffiga blågula som vi fick för att vi var med i flera grenar, men det är ju lite av samma skäl som hopp och dressyren. 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0