Semester

En underbar semester vill jag nästan säga att jag har haft! Många små äventyr, hästarna har varit ganska aktiva och vädret har ju ändå gått att leva i. Nog har jag saknat tävlingarna och särskilt sportcupen men vi har tävlat online hemifrån istället. Jag och Emil har verkligen haft en gemensam semester det här året!

Innan semestern skrev vi en to-do-list som vi försökt beta av, det har gått riktigt bra faktiskt! 

Vi började med en vecka på hemmaplan då vi gjorde bort en del grejer som behövde göras. Vi plockade under den veckan hjortron för första gången i våra liv, hur kul som helst! 

Sen drog vi en runda där vi började med att klättra via ferrata på skuleberget, sen for vi till bönhamn och turistade lite, sen tillbaks till Skuleskogens nationalpark där vi gick en runda förbi slåttdalsskrevan och grillade middag. Sen körde vi mot Junsele och men övernattade i bilen på vägen dit. Dagen därpå kollade vi in djurparken och deras jättespöklika tivolidel innan vi for till Björnlandets nationalpark. Där gick vi en 7kms runda tror jag, ungefär halvvägs hörde vi en skum vissling och mitt adrenalin sköt typ i taket. Några timmar innan hade jag ju sett en björn för första gången någonsin och ja, de är rätt smidiga djur ändå! Där vi hörde den skulle vi dessutom grilla middag. Spännande var det men inget djur visade sig tack och lov. Efter den rundan sov vi i bilen igen innan vi passerade och kollade in Buddha templet i fredrika och sen for hem till hästarna. Efter att ha lekt lite med dem så for vi och kollade in botsmarksbocket och plockade ännu mer hjortron!







Efter dessa intensiva dagar tog vi en heldag hemma innan vi packade om väskorna och drog till Hemavan. Nu skulle vi ta revansch på norra Sytertoppen! Med tre skavsår från de andra små vandringarna började vi gå våra 14 km till viterskalsstugan och förbi för en tältplats vid foten av berget. Morgonen därpå gick vi 10 km tur och retur upp på toppen och när vi ätit lunch nere vid tältet igen så packade vi ihop och gick våra 14 km tillbaks till bilen. När vi hade 5 km kvar till bilen bytte jag ut vandringskängorna till joggingskorna och alltså tacka gudarna för de skorna! Det var helt klart häftigt att gå upp på toppen men om man får vara sån så gillade jag utsikten från Ryfjället mer. Men glaciärsjön nedanför toppens stup var helt klart värt att kasta en blick på! 

På väg hem stannade vi hos mamma och tog en heldag där. Vi fiskade och åt mat och hade det så mysigt!

Vi testade Emils mammas pool dagen därpå. 

Några dagar senare kollade vi in Isälvsleden och fick se nybränd skog. 

Sen har jag bakat alldeles för mycket bullar och dissat allt vad diet kan kallas, vi har testad på discgolf med Alle och spelat lite basket. Försökt sälja Subarun utan framgång och de sista dagarna har jag varit i stallet under alla timmar som Emil varit på jobbet då jag har städat och fixat med ridbanan! Nu börjar jag faktiskt vara redo att börja jobba igen och på måndag börjar det hälsosamma livet igen. 


Tillägg: vi cyklade Downhill i bygdsiljum också! 











Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0