Våghalsar på Distans

Nu kommer inte tävlingarna i ordning men den fjärde onlinetävlingen för oss var Våghalsar på Distans arrangerat av Jämtsäker. Denna utmaning utgick från miljöträningens perspektiv. Fyra uppgifter att utföra och man kunde välja att vara med uppsuttet eller vid hand. Så självklart fick Baidah vara med uppsuttet och Snorkis vid hand! Varje utmaning fick man ju låta fantasin styra hur svårt man ville göra då det skulle vara en utmaning anpassad för ekipaget. I varje gren skulle några i toppen placeras jämsides med att det var clear round. 
 
Den första utmaningen var "Sätt hoven på!" som gick ut på att gå över någonting, så vi la bron på en presenning. För Baidah räckte det med denna svårighetsgrad men Snorkis bara älskade presenningen och fick avancera med ballonger lösa på halva presenningen, så duktig!

Nästa utmaning var" Flax över ryggen!" som gick ut på att ha något på ryggen. Hästarna vid hand skulle ha det på i 30 sekunder. Låt mig tillägga att jag märkte att Baidah tycker paraplyn är livsfarliga men Snorkis tog även dessa med kärlek, tyvärr kan hon ju inte ha ett paraply på ryggen i en halv minut.
 
Nästa var "Styra bör man!" som gick ut på att rida slalom mellan fyra föremål på så långa tyglar som möjligt, och vid hand att hästen skulle vara villig att följa, Baidah tog inte direkt några tighta pole bending svängar runt ballongerna men Snorkis följde gärna med helt lös!
 
Och sist var "Lets get LOUD!" då man skulle gå förbi något som låter. Coolt hade ju varit om jag fick ut Emil med motorcykeln eller om vi orkat timea med fågelkanonen som hästarna inte är särskilt rädd för vid det här laget men jag hade inte riktigt tid. Så istället fick Lina ta farmors fågelskrämma som smattrar och ställa sig bakom kossan.
 
 
 
Godkända blev vi på alla moment! Om jag tycker att någon av mina hästar vann i den här tävlingen så var det helt klart Snorkis som hade jättekul och inte gjorde något annat än att imponera! Det fanns tre färger på rosetterna som slumpats ut, självklart fick jag ingen rosa, så nära har jag aldrig varit en rosa rosett... 
 


 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0