Jag som hatar att träna

Jag skrev ju in ett litet nyårslöfte vid årsskiftet att jag skulle träna minst mer än året innan. Vid det här laget har jag nog tränat mer än vad jag gjort i hela mitt liv! Det började med ett nytt sockerlöfte med Elin, då jag också provade en metod för hur jag skulle äta på dygnet. Med det kom även att jag började dansa lite zumba med hjälp från Youtube, lite varje dag till att börja med och några längre pass. Jag startade även 2 stycken 30-dagars utmaningar med övningar. Jag började jogga och tog 5 km flera gånger innan jag ledsnade. Detta har ju sen lett vidare till att jag börjat träna olika typer av Hiit-pass med kanalen self på Youtube och nu bara rullar jag på. 4-6 pass i veckan blandat med zumba, hiit och lite tabata. Helt plötsligt började jag promenera på lunchrastena också, jag vet liksom inte vem jag är längre, haha!
Jag har lärt mig att gå ned i brygga från stående men har nu kvar att checka av att göra pull ups utan hjälpmedel och att stå på händer, det börjar närma sig!
Med klättringen har det också hänt en hel del! Jag har provat klättra på riktig bergsvägg en gång och i klätterhallen har jag klarat av svårare nivåer än tidigare, varje gång jag går därifrån är jag typ lyrisk. Det har nog mycket att göra med att jag har gått ned i vikt då det självklart blir lättare men också att jag har tränat hela kroppen och förhoppningsvis blivit lite starkare.

Summan av kardemumman måste ju ändå vara att det kan bli roligt att träna när man faktiskt vill det, märker skillnad och kan prova sig fram till vad man trivs med! 


Idag är min sista dag att jobba och sen går jag äntligen på 4 veckor semester! Jag och Emil har en lång lista med saker vi vill göra. Vi köpte en ny bil i helgen så det blir nog en del roadtripande runt i Västerbotten. 






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0