Blåbärshoppning

Om en månad är det 5 år sedan Baidah och Lillan båda hoppade 30 och 40 cm på blåbärshoppning med mig. Därefter gick jag och Baidah i ett halvår i hoppsatsning innan hennes första skada kom. Efter det blev det en lång hopppaus och vi har bara hoppat lite smått hemma. I somras gjorde vi ju 70cm onlinehoppning för AHIS som gick toppen men såklart på hemmahindrena. Så för två veckor sen anmälde jag oss till 40 och 60 cm på malmen blåbärs. Vi tränade och testade lite hinder på stora banan i måndags och idag var det dags. Det var en del andra färger än vad vi kände på i måndags men alltså det gick hur bra som helst!
 
Baidah har inte stannat på ett enda hinder idag, på framhoppningen bara flög hon över allt! Jag har känt många gånger dock att hon hoppar av lite tidigt men jag har känt att hon hellre får göra det och ha kvar bjudningen än att jag ska bromsa ned henne till ett obekvämt skutt, men på 60 så kröp hon lite närmre två gånger. Det är väl mest osäkerhet och att vi behöver mer vana i ryggen. Men jag är så glad att hon liksom ville jobba med mig idag och inte tyckte jag var världens drygaste matte som tvingade med henne på det här!
Fina fina älsklingen❤️
 
Både Lina och Lis-Marie var snälla och filmade men Lis-Marie fick lite bättre vinkel så jag snor hennes film och lägger upp här!
 
 
 
 
 
 
Får se nu om vi tuffar på oss och kanske siktar 50-70 nästa gång! 
 
Här från förra gången!
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0