Kvitto på massagen

I tisdags på träningen var Baidah inte fräsch så vi for hem och masserade rumpan och låren ordentligt och avslutade med liniment. Igår fick hon vila i ruskvädret och idag så longerade jag henne en stund i skritt. Kollade lite på traven och sen såg mycket bättre ut. Vet inte riktigt vad det är/kan ha varit men hon får en lugn vecka med massage och så. Så efter longeringen idag verkade jag hovarna på henne och sen fick hon en helkroppsmassage. Snacka om att hon gillade det på vänster sida hals, armhåla och rygg, hon gäspade och gäspade och jag tror aldrig jag blivit så glad av att se henne gäspa hahha. Men equiterapeuten lärde mig att gäspningar är ett gott tecken på att det är skönt, avslappnande och bra för hästen, så det är roligt att man kan få ett svar på om man gör rätt iallafall!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0