Hej min bortglömda vän!

Det har hänt en del sen sist. Baidah hade ju något issue med några muskler i höst/vintras som redde ut sig med en hel del massage och försök till mer ridning som fokuserat på hennes kropp. Hon har känts finare än någonsin på träningarna efter det och det har ju självklart varit väldigt roligt! Vi hann i påskas med en distansutmaning från distansryttare på distans som gick galant! Uppgifterna var 1: att rida två rundor på minst 5 km med samma distans och tempo på samma dag, och 2: att rida en runda på minst 15 km.. Rosett hem i posten och nu funderar vi på att anmäla till sommarutmaningen som är över 8 veckor i sommar, precis som den förra året.

Den senaste veckan har vi skickat in filmer till AHIS Online-event som vi kört igen och väntar nu på resultat från den innan jag ska skriva hur det har gått.

I skrivande stund ligger jag i ett tält i kont. Kallt och obekvämt. Men ska det bli nån flerdagsvadnring i sommar är det bara att vänja sig, testade min nya ryggsäck med packning och att bära och den är då mycket bekvämaren än den gamla. Men jag känner mig svag som tycker att det börjar trycka och klämma efter 5 minuter..
 
Så fort Emil har vaknat så drar vi iväg till mitt nya jobb, hemma på gården. Numera kör jag traktor, lär mig skruva lite, blandar foder och tar hand om djuren och det är väldigt roligt. Jag har börjat lära känna fler och fler individer och det är väldigt roligt. Jag och tjuren har en konstig relation vars jag varje gång jag försöker fösa bort honom för att flytta djuren så jag kan skrapa rent hos dem, hamnar i en situation jag inte kan tyda. Så det slutar med att jag hämtar godis och lockar honom med mig dit jag vill istället. Helt i min stil, helt i hans.









Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0